23948sdkhjf

Novo afslutter forsøg med langtidsvirkende Novoseven

Novo Nordisk og Neose afslutter indledende klinisk fase 1-forsøg med NN7128, som er en langtidsvirkende udgave af NovoSeven®.
Forsøget undersøgte sikkerhed og farmakokinetik af NN7128 i 30 raske frivillige. Forsøget påviste en signifikant forlænget halveringstid af NN7128. Samtidig viste det, at NN7128 var veltolereret som enkeltdosis uden alvorlige bivirkninger.

- Vi er glade for at have afsluttet dette fase 1-studie med succes, og at vi har påvist en forlænget halveringstid af NN7128, sagde Søren Bjørn, funktionschef i Novo Nordisks Biopharmaceuticals Research Unit og fortsætter:

- Vi fortsætter nu vores arbejde med at analysere de forsøgsdata, der er indsamlet i dette studie, og glæder os til at fremlægge resultaterne i detaljer på kommende videnskabelige og medicinske kongresser.

- Vi glæder os over den sikkerhedsmæssige og farmakokinetiske profil, NN7128 har vist i dette fase 1-studie, sagde George J. Vergis, ph.d., administrerende direktør for Neose.

Om koagulationsfaktor VIIa
Rekombinant faktor VIIa anvendes til behandling af blødningsepisoder og til forebyggelse af blødninger under kirurgi eller operative indgreb hos patienter med medfødt hæmofili med antistofreaktion mod koagulationsfaktorerne VIII eller IX. Verdensmarkedet for medicin til behandling af hæmofilipatienter med antistofreaktion beløb sig i 2007 til over 1 mia. US dollars med Novo Nordisks rekombinante faktor VIIa som det dominerende produkt på markedet.

Om Neose Technologies, Inc.
Neose Technologies, Inc. er en biofarmaceutisk virksomhed, der udvikler kliniske lægemiddelkandidater med fokus på udvikling af en ny generation af terapeutiske proteiner, der kan konkurrere med de bedste proteinbaserede lægemidler på markedet i dag. De førende kandidater i virksomhedens pipeline er GlycoPEG-GCSF til behandling af neutropeni (nedsat antal hvide blodlegemer) som følge af kemoterapi samt de glycoPEGylerede hæmostatiske stoffer faktor VIIa, faktor VIII og faktor IX. Disse udviklingskandidater retter sig mod markeder med et samlet salg i 2006 på ca. 8 mia. dollars.

Kilde: Novo Nordisk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08