23948sdkhjf

Sejr til de store sodavand

Forbrugerrådet anklagede i juni måned Royal Unibrews kampagne og lancering af 0,6 liters sodavand som brud på Bryggeriforeningens frivillige retningslinjer. De store sodavand sejrede.
Desværre var der flertal i Læskedrikreklamenævnet for, at man ikke kan stoppe de store flasker , lyder det fra Forbrugerrådet. De frygter nu, at andre producenter også vil øge størrelsen på deres sodavand af konkurrencemæssige hensyn.

- Vi kan hurtigt få en skrue uden ende. Når det ikke lykkedes at stoppe de nye 0,6 l flasker via Bryggeriforeningens retningslinjer, er det nu op til detailhandlen at afgøre, om flaskerne skal på hylderne eller ej. De har meldt klart ud, at de på baggrund af detailhandlens egen 13-punkts-plan vil fjerne flaskerne efter to måneder. Det er afgørende, at hele detailhandlen står fast på denne udmelding og sørger for at 0,6 l flaskerne fjernes så hurtigt som muligt, siger Camilla Hersom fra forbrugerrådet.

Kilde: Forbrugerrådet

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126