23948sdkhjf

Carlsbergs russiske eventyr

Carlsberg kan gå hen og få så stor succes i Rusland, som Anheuser-Busch har haft i USA de sidste 20 år.
I midten af 1980'erne sad Budweiser på 35 pct. af markedet i USA og 15 år senere havde øl-giganten erobret halvdelen af markedet. Fortsætter Carlsberg sin østeuropæiske storoffensiv, varer det måske kun 10 år, før hver anden pilsner, der sælges i Rusland, kommer fra det danske bryggeri.

- Vi kan trin for trin øge andelen i både volumen og værdi i Rusland. I en del år fremover, og jeg vil sige mange år fremover, kan vi øge indtjeningen i vores forretning år efter år. Det gælder især i Østeuropa. Det vil være trenden, og det er vi i stand til. Det skal vi gøre ved at kombinere value-management og effektivitet, siger Carlsbergs adm. direktør Jørgen Buhl Rasmussen til Børsen.



Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.098