23948sdkhjf

Sodavand på retur

Danskerne er i stigende grad begyndt at skifte sodavand ud med et glas vand eller juice. Det viser nye tal fra bryggeriforeningen.
Ifølge tal fra Bryggeriforeningen steg salget på det danske læskedrikmarked i 2007 til 550,8 millioner liter mod et niveau på 546,3 millioner liter året før. Til sammenligning steg salget fra 2005 til 2006 på 15,4 millioner liter, og nu er der kun tale om en stigning på 4,5 millioner liter, skriver Business.dk.

Den nedadgående tendens skyldes danskernes øgede sundhedsbevidsthed, vurderer kommunikationschef i Bryggeriforeningen Kaspar Back Habersaat.

Den sunde tendens aflæses da også i tallene fra Bryggeriforeningen. Siden 2000 har danskerne smag for lightsodavand været for opadgående, og i første halvår af 2007 alene steg salget af de sukkerreducerede læskedrikke med 31 procent.

Kilde: Business.dk

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063