23948sdkhjf

Chokoladeproducenter går udenom finanskrisen

Markedet for kvalitetschokolade er i vækst og producenterne er på banen med nye produkter med et højt kakaoindhold.
Forbrugernes smag for luksuschokolade er steget og det får producenterne op på mærkerne.

- Vi kan se, at “high end” kvalitetschokolade er et marked i vækst, og det vil vi gerne være en del af. Vores sortiment vil adskille sig fra de øvrige udbyderes, så forbrugerne får mere at vælge imellem, siger adm. direktør Jesper Møller fra Toms til FoodCulture.

A XOCO skal under Anthon Berg-mærket, der ejes af Toms, sælge fyldte chokolader og pladechokolader produceret af udvalgte kakaobønner. Også Carletti er på banen med en nylancering af deres kendte chokoladefrø med 70 pct. kakao og kirsebærsaft fra Stevns.

De små chokoladeproucenter er også med på denne bølge. Chokolademanden Peter Beier åbner snart tre nye butikker, oplyser han til Lanbrugsrådets ugemagasin.

Kilde: FoodCulture

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.075