23948sdkhjf

Vinanalyseapparat og flødeis hædret af Dansk Design Center

Foss A/S og Hansens Flødeis har gjort sig bemærket på deres produkt- og emballagedesign og Dansk Design Center hædrede begge producenter under uddelingen af Den Danske Designpris 2008/09.
OenoFoss fra Foss A/S løb som vinder af den Danske Designpris 2008/09 og Hansens Flødeis løb med Designmatters Prisen, da Kronprinsen onsdag overrakte priserne i Dansk Design Center.

Juryen siger:
- OenoFoss er en innovativ løsning, som åbner nye muligheder og markeder for vinbranchen. Et design til hurtig, fleksibel og kvalitetskontrollerende vinanalyse for de små og mellemstore vinproducenter. Styrken er et stærkt reduceret volumen samt fravær af flowsystem kombineret med den nyudviklede software, som har nedbragt analysetiden fra 20 til 2 minutter.

- Designet har udviklet sig fra at være en stor og pladskrævende maskine til et meget handy, bærbart og robust design. Der er en god, entydig betjening, og den digitale brugerflade er enkel. Designet har et tillidsvækkende udseende, både udenpå og indeni, er flot fra alle vinkler og gennemført i sin udførelse. Et vellykket kvalitetsprodukt, lyder det fra juryen.

Hansens Flødeis leverer overbevisende resultater
Designmatters Prisen gives til en mindre eller mellemstor virksomhed, der har satset bevidst på design, og hvor resultatet kan aflæses på bundlinien. Denne pris gik i år til Hansens Flødeis, der på bare fem år har skabt overbevisende resultater. Familievirksomheden har oplevet en stor vækst både i ind- og udland, hvilket i høj grad tilskrives et brand, der er skabt via strategisk brug af design.

Hansens Flødeis har produceret is i fire generationer, men er nu vendt tilbage til opskrifter fra grundlæggerens tid i 1922 for at ”få den gode smag tilbage og give kunderne smag til minder”. Virksomhedens kompromisløse og ambitiøse strategi har ikke kun resulteret i produkter af høj kvalitet, men også en corporate identity som er enestående for branchen.

Emballagen er funktionel og stemningsfuld
Fødevarer skal i højere grad end andre produkter skabe en følelse af kvalitet, tryghed og sikkerhed, og det er lykkes med Hansens Flødeis. Emballagedesignet er meget sikkert udført. Det er historiefortællende, har integritet og peger samtidig fremad. Retro-udtrykket er bredere og mere end blot en stil, det er et direkte opgør med de fleste industrialiserede isprodukter. Emballagen er udviklet, så den både er funktionel og stemningsfuld, og den transparente emballage giver helt nye dimensioner i frysemontren.

Hansens Flødeis sortiment består af ’Hansens 7 oprindelige’ og de nyere ’Hansens Uskyldige’, som er små is til børn og uskyldige voksne.

Det er traditionelt håndværk af høj kvalitet, som møder tidens efterspørgsel på ”new luxury goods” kombineret med høj brugerfunktionalitet

Kilde: Dansk Design Center

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064