Novo øger fokus på Kina
Selvom den danske medicinalgigant har 62 procent af markedsandelene på diabetesmidler i Kina øges fokus nu yderligere.
Og der er et stort marked i Kina, de plages i højere grad af Vestens livsstilssygdomme, i takt med at økonomien i Østasien vokser. Det skønnes, at op mod
50 mio. mennesker lider af diabetes, hvilket svarer omkring 10 pct. af befolkningen. Men det er kun omkring 30 pct., der er diagnosticeret
med diabetes, og kun godt 80 pct. af de diagnosticerede, der er under behandling, skriver dagbladet Børsen.
Novo Nordisk øger sit fokus på Kina, bl.a. gennem uddannelse af kinesiske læger, så de bliver bedre til at diagnosticere diabetes.
- Når vi har 62,5 pct. markedsandel, er vi vores egen største konkurrent, for vi skal hele tiden se på, hvordan vi kan gøre det bedre for at fastholde vores markedsandel, udtaler Kezhou Zhang, markedsføringschef for Novo Nordisk i Kina.
Kilde: Dagbladet Børsen