23948sdkhjf

Magisk gris og mageløs kalv skal skabe dialog

Landbrug & Fødevarer går efter de unge og de købestærke på weekendens Food Festival i Aarhus
Landbrug & Fødevarer er på plads på weekendens Food Festival i Aarhus med gastronomiske oplevelser og ny viden om danske fødevarer - og i år er det særligt æg samt kalve- og grisekød, som de madinteresserede gæster kan høre mere om på Landbrug & Fødevarers stande.

Helt konkret skal Den Magiske Gris få unge til at spise mere grisekød, mens Den Mageløse Kalv skal skaffe mere opmærksomhed fra de købestærke forbrugere og få dem til at efterspørge mere dansk kalv.

- Food Festival er en unik måde at komme i direkte kontakt med forbrugere, der har valgt at bruge deres weekend på at få mere viden om mad. Flere og flere interesserer sig i dag for, hvor maden kommer fra og hvordan den produceres. Samtidig viser vores analyser, at forbrugerne begynder at vægte prisen lidt lavere, når de køber fødevarer, siger L&F-direktør Karen Hækkerup, der i dag holder festivalens åbningstale.

Fald i unges grisekød-køb

Netop at få forbrugernes øjne op for æg og kød af høj kvalitet er målet med Landbrug & Fødevarers deltagelse på Food Festival. Og det er altså især kalve- og grisekød som danskerne skal spise mere af, hvis det står til organisationen.

-Desværre har der været et fald i salget af grisekød blandt unge. Derfor vil vi med app’en Den Magiske Gris gerne vise unge, at grisekød ikke kun er flæskesteg og bacon, men også satay og thaiburger. Og at grisekød er en god kilde til protein.

- Ved siden af grisen har vi så Den Mageløse Kalv, der især henvender sig til købestærke forbrugere. De skal få øjnene op for dansk kalvekød og efterspørge et større udbud af kalvekød, der hvor de handler, fortæller Anne Buus Falkesgaard, projektleder for Den Magiske Gris' deltagelse på Food Festival.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063