23948sdkhjf

De breder food trucks ud over hele landet

Efter succes i København har Mobile Kitchen nu kig på Jylland og Fyn
Street food og mobile mad-salgssteder breder sig med hastige skridt, og det skyldes ikke mindst københavner-virksomheden Mobile Kitchen, som tilbyder en fiks og færdig løsning til iværksættere, der gerne vil sælge hurtig mad til danskerne på gader og stræder.

Mobile Kitchen har ifølge firmaets nyansatte såkaldte business mentor i Jylland, Marc Busekist Ohlsen, på kort tid solgt 42 food trucks i København, og nu er turen kommet til Aarhus, Aalborg, Odense og Esbjerg.

- Køberne er typisk ildsjæle, som brænder for at komme ud og lave noget mad. Mange har et godt koncept, men har måske klaret sig med en rustik løsning med et bord med en dug og en parasol.

- På den måde bruger man rigtig meget tid på at fragte det hele frem og tilbage og gøre klar med køl og andre hårde hvidevarer, hver gang man er ude. Og hvis de står på en festival, vil de opleve, at Fødevarestyrelsen kommer en gang imellem og måske lukker det hele ned. Vores food trucks er fødevaregodkendt og har det hele samlet i en ombygget Fiat Ducato, fortæller Marc Busekist Ohlsen.

Hjælper med tilladelser

Han var fredag blandt de fødevarefolk, der benyttede sig af muligheden for at møde potentielle kunder på den såkaldte Branchefredag på Food Festival i Aarhus - et arrangement, hvor fødevarebranchen fik lov at komme ind og netværke på festivalpladsen tre timer før alle andre. Og han fik talt med flere potentielle kunder og udvekslet visitkort, fortæller han.

Mobile Kitchens food truck-kunder skal lægge 100.000 kroner for at få leveret en køreklar løsning, og derefter et månedligt leasingbeløb. I pakken er indeholdt blandt andet logo, hjælp med at søge tilladelser og mulighed for, at Mobile Kitchen skaffer arrangementer til bilen, eksempelvis til firmafester og festivaler.

- Rigtig god forretning

På Food Festival kunne Marc Busekist Ohlsen også hilse på en af Mobile Kitchens københavner-kunder, Matthew Jeffery, der havde taget turen til Aarhus med sin seks måneder gamle food truck med navnet "Hooked". Den sælger gourmet-fastfood fra havet, eksempelvis lakseburgere og hummere, og det er en rigtig god forretning, fortalte Matthew Jeffery.

Han studerer business i København, men har ifølge eget udsagn ikke været i skole i lang tid.

- Man kan leve rigtig godt af at have en food truck. Man kan sagtens få en god årsløn ud af det, fastslog han med tryk på sagtens.

Matthew Jeffery og en ven håber på inden nytår også at åbne en take away-restaurant med fisk og skaldyr, og om alt går vel, skal "Hooked" brede sig med mange flere af slagsen.

- Vi vil gerne være en Joe & The Juice, bare med fisk, konstaterede han.




Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063