Jorgensen trodser finanskrisen
Jorgensen Engineering går i år frem på både omsætning og resultat. Nu skal ny teknologi inden for automation og robotter til fødevaremarkedet sikre fortsat vækst og gode resulateter.
Isoleret set har moderselskabet i Odense også haft en pæn stigning i omsætning og mere end en tredobling i resultatet før skat.
Sejren har som bekendt mange fædre, men det handler ifølge adm. direktør Jens Nyeng bl.a. om projektoptimeringer, produktinnovationer, kundefokus, markedsføring og ikke mindst en proaktiv medarbejderstab.
Ny teknologi skaber konkurrencefordele
Jorgensen har i de seneste år sat turbo på nye teknologier - ikke mindst indenfor automation og robotter. En strategi der har givet klare konkurrencefordele, større kendskabsgrad og nye forretningsområder, og dermed sikret fortsat vækst og gode resultater.
- Vi samarbejder og udvikler med flere af de helt store spillere på fødevaremarkedet og bl.a. Nestlé har - finanskrise eller ej - et omfattende investeringsprogram som Jorgensens innovative produktportefølje kan matche, siger adm. direktør Jens Nyeng og tilføjer, at Jorgensen er ved at opbygge et internationalt brand som problemløser og samarbejdspartner - også uden for Europa.
Fynsk know-how i superliga
Parallelt med fokus på nye teknologier, så har Jorgensen fortsat stor gennemslagskraft indenfor mælkepulverindustrien. På trods af mælkepulverkrisen i Kina, der skyldtes forgiftet råmælk, så sender verdens største mælkepulverproducenter som Wyeth, Nestlé og Abbott bud efter Jorgensen. Og en række kommende projekter forventes yderligere at styrke Jorgensens position som én af de førende specialister på markedet.
Gode forventninger til 2009
Ordrebogen er stor, aktivitetsniveauet højt og Jorgensen ligger lunt i svinget i forhold til budgetterne.
- Vi forventer også at fastholde niveauet i 2009 og er fortrøstningsfulde trods den globale krise, slutter Jens Nyeng.
Kilde: Jorgensen Engineering