Øget markedsføring bidrager til Aurion-vækst
Tv-udsendelser med Camilla Plum og bogen ”Kernesund familie” har været med til at skabe større synlighed for Aurions økologiske produkter.
Årets vækst er primært drevet af øget salg at grød- og melprodukter. Efterspørgslen har i perioder været så stor, at Aurion desværre måtte melde om leveringsproblemer.
I årets løb har virksomheden gennemført en større udbygning og ombygning af sine produktionsfaciliteter, hvor der er etableret et nyt risteri, ny forsendelse samt et mere rationelt indrettet færdigvarelager. Desuden forventes det, at en ny og mere effektiv renselinje er klar til at blive taget i brug i marts 2009. Udgifterne til byggeri og nye produktionsanlæg andrager regnskabet negativt med 11 mio. kroner.
Ledelsen er meget tilfredse med resultatet og har positive forventninger til den fortsatte udvikling i de kommende år, lyder det i en kommentar i regnskabsmeddelelsen. Aurion venter blandt andet at udbygge sit samarbejde med Irma i de kommende år.
Kilde: Årsrapport 2007/08