23948sdkhjf

Dr. Oetker vokser på frysepizza

Dr. Oetker har netop overtaget Schwan’s Chicago Town Pizza og man håber nu, at endnu flere danskere vil nyde en frossen pizza fra supermarkedets frysedisk.
Markedet vokser for Dr. Oetker, der har frysepizza som sit største forretningsområde. Selv nu hvor danskerne er ramt på pengepungen ser markedet ud til at vokse, skriver Børsen i dag.

Pizzaproducentens omsætning er i Danmark på 108 mio. kr. ud af et samlet pizzamarked på 230 mio. kr., oplyser virksomheden efter egne analyser. Markedet er vokset med 19,8 pct. i 2008 set i forhold til 2007, og med købet af Schwan’s Chicago Town Pizza, får Dr. Oetker nu omkring 5 pct. oven i den eksisterende markedsandel, oplyser avisen.

Danskerne spiser i gennemsnit et kg frysepizza årligt, mens tallet er to til to et halvt kg i de lande vi normalvis sammenligner os med. Men der er grobund for vokseværk, for pizzakulturen er meget udviklet i Danmark, lyder det fra Georg Parsbo, adm. direktør i Dr. Oetker Danmark.

Kilde: Dagbladet Børsen

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078