23948sdkhjf

Helsingør har valgt sin street food-makker

Ni investorer skal drive nyhed i byens værftshaller

Helsingør Kommune har besluttet, hvem der skal drive det kommende street food-marked i Helsingørs gamle skibsværft, der nu hedder Værftshallerne.

Valget er faldet på Værftets Madmarked, der består af ni investorer, heraf de fleste fra lokalområdet.

Til sommer vil Værftets Madmarked således indtage Hal 21 med food trucks, festivaler, koncerter og Danmarks første madbiograf.

Idémagerne bag projektet er Kim Nielsen fra Maks Consulting, investor Jens Haar og konceptudvikler Christian Astorp fra Kødbyens Mad & Marked.

Rustikke omgivelser
Værftets Madmarked vil ifølge Kim Nielsen spille på den maritime historie og udnytte de rustikke omgivelser i det gamle skibsværft. Værftshallerne og området uden for skal indbyde til madoplevelser fra hele verden - mad, der kan nydes ved langborde, over et slag petanque, ved den store scene med besøg fra kendte kokke eller i madbiografen.

På markedet vil der være 15 pladser til faste stadeholdere, og derudover tilbydes der fire pop-up pladser til lokale restauratører.

Street Food-markedet åbner efter planen i maj og kommer til at have åbent det meste af året til og med 2020.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078