Pepsi-Cola vinder markedsandele
I denne uge har flere medier skrevet om, at Pepsi-Cola er blevet passeret i toppen blandt de ledende cola brands. Det er ikke rigtigt. Salgstal dokumenterer, at Pepsi-Cola tværtimod har styrket sin position blandt de største cola brands i Danmark.
Hele PepsiCo familien i fremgang
- Pepsi-Cola har haft et forrygende 2009 i Danmark, hvor vores markedsandel er oppe på det højeste niveau nogensinde. Samtidig oplever vi en samlet vækst i markedsandele for resten af vores PepsiCo produkter, så vi står stærkere på markedet end nogensinde før både på brand- og produktsiden, udtaler Kim Villadsen, Senior Brand Manager, PepsiCo Products.
Ifølge tal fra Bryggeriforeningen er cola den suverænt førende smagsretning blandt læskedrikke med kulsyre med hele 64 procent af det samlede salg i Danmark.
PepsiCo
PepsiCo har på verdensplan 185.000 ansatte i mere end 200 lande og har en omsætning på 39 mia. dollars. Det gør PepsiCo til en af de største og mest succesrige føde- og drikkevare virksomheder i verden.
I Danmark fremstilles, distribueres og sælges PepsiCo-produkterne Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Max Mojito, Mirinda Orange, Mirinda Lemon, 7up, Aqua Minerale og Aqua Minerale Citrus af Royal Unibrew, som har været PepsiCo's samarbejdspartner siden 1970erne.
Kilde: Royal Unibrew