23948sdkhjf

Forbrugerne vælger mere dyrevelfærd

Føtex, Netto og Bilka ville øge salget med en halv milliard inden 2020. Så langt er de nået på den kvarte tid.

Dyrevelfærd betyder stadig mere, når forbrugerne lægger varer i vognen, fortæller dagligvarekoncernen Dansk Supermarked Group.

På et år et salget af produkter, som dagligvarekoncernen anpriser som lavet med højeste dyrevelfærd, steget med 111 mio. kroner, skriver Dansk Supermarked i en meddelelse.

Det sker efter, at Dansk Supermarked og Dyrenes Beskyttelse for ét år siden startede et samarbejde om at fremme salget af fødevarer med høj dyreetik.

Danskerne efterspørger dyrevelfærd som aldrig før, og vi kan tydeligt mærke en øget interesse fra kunder, som vil vide, hvordan dyrene har levet, siger Jeppe Dahl Jeppesen, indkøbsdirektør for ferskvarer i Dansk Supermarked Group.

Han understreger, at fremgangen skal bæres af kundernes valg.

- Vores ønske er ikke at diktere, hvad danskerne bør købe. Vi vil derimod sikre et bredt sortiment og åbent kommunikere niveauet af dyrevelfærd bag varerne, så det er let at træffe valget, når man handler hos os, siger Jeppe Dahl Jeppesen.

Målet er, at salget skal øges med en halv milliard kroner frem mod år 2020, og partnerne bag er tilfredse med 111 millioner i det første år.

- Det er meget flotte resultater, som er opnået på kort tid. Det har en mærkbar effekt for mange millioner dyr i landbruget, når forbrugerne vælger fødevarer med høj dyrevelfærd. Dette vidner endnu en gang klart og tydeligt om, at høj dyrevelfærd er fremtiden, siger Britta Riis, som er direktør i Dyrenes Beskyttelse.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078