23948sdkhjf

Hotte tendenser på Scanpack

Eye tracking er et af dette års hotteste tendenser, og de nyeste forskningsresultater på området er centralt tema på dette års emballagemesse i Göteborg.
Sverige er verdensledende på forskning inden for eye tracking, hvilket er en metode til at undersøge forbrugernes valg af produkter i butikkerne. Og interesseorganisationen The Packing Arena vil på Scanpack fremvise nogle af de nyeste resultater på området.

– Forbrugerne har i høj udstrækning en magt over, hvordan en emballage skal se ud og fungere. Deres øjne kan bogstaveligt talt dræbe en emballage og et brand, eller køre en vinder i kampen om markedsandele. lyder det fra Sandra Eriksson fra The Packaging Arena og fortsætter:

- Forbrugerne træffer deres købsbeslutninger med lynets hast. Form, udseende, information og funktion beslutter, hvilket produkt forbrugeren vælger fra hylden. Undersøgelser viser, at mere end halvdelen - 60 procent - af alle købsbeslutninger baseres på indtrykket af emballagen. I øvrigt handler flere og flere impulsivt uden en indkøbsliste, hvilket vil sige at omkring 80 procent af alle købsbeslutninger nu træffes i butikken.

Messens besøgende vil få mulighed for at prøve eye tracking på The Packaging Arenas stand på messen.

Om The Packaging Arena
The Packaging Arena er en intresseorganisation for virksomheder, organisationer og forskere, der har som fælles mål at at skabe fremtidens emballge ud fra forbrugerbehov og holdbarhed.

Kilde: Scanpack

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094