23948sdkhjf

Anuga: Fødevarebranchens centrale handelsplads

Den 30.udgave af Anuga sluttede sidste uge. Og selvom messen stod i finanskrisens skygge er flertallet godt tilfredse med udbyttet. Rose Poultry savnede dog deltagelse fra enkelte lande.
Der var god atmosfære på dette års Køln-messe, der også resulterede i mange gode forretninger. Trods det faktum, at verden er præget af en vanskelig økonomisk situation kunne den markedsorienterede fødevaremesse endnu engang imponere alle involverede, konkluderer messearrangøren Koelnmesse GmbH i en afsluttende pressemeddelelse.

- Anuga har tydeligt vist sin rolle som centralt knudepunkt for handel og information inden for den internationale fødevareindustri, udtaler Gerald Böse, Chief Executive Officer hos Koelnmesse GmbH.

Ca. 153.500 besøgende fra mere end 180 lande lagde vejen forbi messen i sidste uge - heraf kom godt 61. pct. fra udlandet, lyder optællingen fra messens sidstedag. Disse tal er en anelse lavere end for den forrige messe i 2007, mens udstillerantallet på 6.522 leverandører fra 97 lande var på samme høje niveau som tidligere.

Rose Poultry savnede besøg
Den danske fjerkrævirskomhed Rose Poultry er fast deltager på Anuga og kom også i år hjem med mange positive tilkendegivelser:

- Vores forventninger til messen blev indfriet. Selvom messens stod i skygge af finanskrisen havde vi stor kontakt til gamle og nye kunder, men der var også enkelte lande vi savnede som eksempelvis Baltikum, fortæller Rose Poultry’s marketingdirektør Anne Gitte Elbron.

Hun uddyber over for Food Supply, at Rose Poultry har deltaget på Anuga i mange år, da det har været et rigtig godt forum at skabe nye kontakter og vedligeholde eksisterende kunder. Og det var det også i år, lyder den endelige konklusion.

Den næste Anuga-messe finder sted fra den 8. til 12. oktober 2011.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.07