Tivoli åbner dørene for Royal Unibrew
Royal Unibrew bliver Tivolis nye øl- og sodavandsleverandør fra 2010. Det betyder bl.a., at det danske bryggeri fremover vil levere øl og sodavand til Tivolis mange årlige gæster. Tidligere var det Carlsberg, der sad på leveringen af øl til de tivoli-glade danskere.
Royal Beer bliver samtidig sponsor for fredagsrock, der gennem 12 år har vokset sig til en af Tivolis mest populære begivenheder med næsten 500.000 gæster til de ca. 20 koncerter hver sommer. Aftalen betyder også, at havens gæster vil komme til at opleve blandt andet Champions League-kampe på plænens storskærme, modeevents og DJ-fester.
- Tivoli er et af Danmarks stærkeste brands, og det er derfor et samarbejde, som vi er meget stolte af. Det giver os en helt unik mulighed for at styrke vores mærker yderligere ikke blot i hovedstadsområdet, men i hele Danmark, da Tivoli jo er et nationalklenodie, siger Hans Savonije, direktør for Nordeuropa, Royal Unibrew.
I musiksammenhæng er Royal Unibrew kendt for sine sponsorater i forbindelse med fx Danmarks Smukkeste Festival, Spot Festival og Jelling Musikfestival. Den nye sponsoraftale træder i kraft til foråret 2010 og er en 5-årig aftale. Både Tivoli og Royal Unibrew glæder sig til at tage hul på samarbejdet. Royal Unibrew vil aktivere sponsoratet via en række aktiviteter og vil naturligvis også bruge samarbejdet med Tivoli i sin løbende markedsføring på emballage og reklameartikler.
- Det er et meget interessant partnerskab, som bringer alle vores produkter i fokus over for en række nye forbrugere – ikke bare fra København og Danmark, men fra hele verden, og vi ser frem til at bruge sponsoratet aktivt. Det er også vigtig for os at være med til at støtte op om kulturelle aktiviteter, som folk har glæde af – og øl, sodavand og musik spiller bare perfekt sammen, siger Hans Savonije, direktør for Nordeuropa, Royal Unibrew.
Havens gæster vil kunne opleve sponsoratet og købe Royal Unibrews produkter i Tivoli, når haven åbner for sommersæsonen den 15. april 2010. Aftalen gælder ikke for Tivolis lejere og forpagtere, der som altid selv kan vælge hvilke mærker, de har på kortet.
Kilde: Royal Unibrew