23948sdkhjf

- Nogle gange får vi en god idé, som ingen vil købe

Easis giver dog ikke altid op så let

Med op til 20 produktlanceringer om året kommer Aarhus-virksomheden Easis ikke uden om, at der ind imellem også er et fejlskud.

Det lægger innovationschef Pernille Laulund Petersen ikke skjul på.

- Nogle gange får vi en god idé, som ingen vil købe, og så må vi typisk bare sige, at det var godt nok ærgerligt. Det kan være, at butikkerne ikke synes, det er en god idé, eller det kan være, at produktet ender med at være for dyrt, nævner hun.

Det er dog ikke altid, at Easis så bare helt dropper en nyhed.

- For eksempel har vi for nylig udviklet to sirupper, en med karamel og en med chokolade. De er baseret på fibre, og de smager virkelig godt, men med cirka 80 procent fibre endte det med at blive et ret dyrt produkt, som detailhandlen ikke kan sælge.

- Dér tænkte vi, at de sirupper bliver vi simpelthen nødt til at lancere, de er simpelthen for gode til at droppe. Derfor kommer de snart til salg i vores webshop, fortæller Pernille Laulund Petersen.

- Det skal nok komme
Et andet eksempel på, at Easis har en god portion stædighed og optimisme med i bagagen, er de napoleonshatte, som innovationschefen udviklede sidste år. De er pakket på frost og derfor mest henvendt til cateringbranchen, men indtil videre er hattene ikke slået igennem.

- Vi har dem med på messer igen og igen, og folk har ikke rigtig fået øjnene op for dem. Men det skal nok komme lige pludselig, siger den aarhusianske produktudvikler.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062