Gasa og kokkestjerne vil sælge køkkenhaver til vindueskarmen
Jamie Oliver skal få forbrugerne til at dyrke nemme spiselige planter i vindueskarmen.
- Branchen gør en kæmpe indsats for hele tiden at udvikle produkterne, men ofte formår vi ikke at få de gode historier om produkter, råvarer og sorter, med nyudviklede egenskaber, eller miljøvenlige produktionsmetoder, udover rampen. Men de evner har Jamie Oliver. Han laver mad med både holdning og passion, så vi glæder os virkeligt til samarbejdet med ham, fortæller Jes Grandt Nielsen, Marketing and Project Manager, Gasa Group.
Egne krydderurter uden have
Flere produkter og koncepter er allerede under udvikling med henblik på lancering i 2011.
Ens for koncepterne er, at forbrugerne kan dyrke friske råvarer til husholdningen og bruge dem som ingredienser i den daglige madlavning.
Jamie Oliver siger om samarbejdet:
- At dyrke sin egne råvarer er virkeligt spændende, og det inspirerer folk – især børn – til at blive involveret i madlavningen og prøve nye smagsretninger. Samtidigt sparer man penge. Så jeg er begejstret over at samarbejde med Gasa om at udvikle gode krydderurter og grøntsager til vindueskarmen, således at alle kan dyrke dem, også de, der ingen have har.
Gasa Groups omsætning var i 2008 på DKK. 1,6 mia.
25 procent af omsætningen ligger i Danmark, 75 procent af omsætningen er eksport, og 19 procent af den totale omsætning er reeksport igennem udenlandske selskaber.