23948sdkhjf

Svenske supermarkeder satser også på convenience

Ica vil ligesom Coop sælge hurtig mad til byboer.
Det nye koncept hedder ”To go” og er baseret på hurtige og enkle måltider med delvist egenproducerede ingredienser.

– Store byer vokser hurtigt og den demografiske udvikling betyder, at Ica vil udbygge sin position på dette marked. Med ”Ica To go” gør vi det muligt for kunderne nemt at købe færdige måltider af høj kvalitet, siger Kenneth Bengtsson, adm. direktør koncernchef i Ica til Dagens Handel.

To forsøgsbutikker åbner i Stockholms indre by i foråret.

Convenience er vejen frem
Flere butikskæder vælger at satse på convenience. Som tidligere beskrevet åbner Coop i starten af 2010 dørene til en ny butikstype, der vil satse på at sælge sunde og billige varer.

Coop vil sælge frugt og grønt, økologi og produkter fra Änglamark-serien i de nye butikker. Der vil stadig være plads til franske hotdogs og andet konventionelt fast food.

Går det godt med det første par butikker, planlægger Coop en bred lancering af konceptet over hele landet, men fortsat centreret omkring byerne.
Læs mere om: Ica
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093