Løvbjerg fik fald i resultatet
2009 endte langt fra de gode tal i 2008. Resultatet i supermarkedskæden lander på et overskud på 5,3 mio. kr. mod næsten 13 mio. kr. i 2008.
Indtjeningen på det ordinære resultat udgjorde i 2009 5,3 mio. kr. mod næsten 13 mio. kr. i 2008.
Forbrugernes ændrede indkøbsvaner, samt den øgede priskonkurrence på dagligvaremarkedet har medvirket til en faldende indtjening på varerne.
Ledelsen betegner da også resultatet som utilfredsstillende.
Håber på et bedre 2010
Forventningerne til 2010 er at både omsætning og indtjening kan øges.
Det hænger blandt andet sammen med at Løvbjerg har lavet nye tiltag på sortimentet, blandt andet en markant udvidelse af dyremad og dyretilbehør, og en øget fokus på sunde varer.
Derudover er der igangsat en ny markedsføringsstrategi for kæden, blandt med TV reklamer for første gang i kædens historie.
Formålet med den nye strategi er blandt andet at synliggøre Købmand Erik Løvbjerg for kunderne, og blive bedre til at fortælle hvorfor kunden skal vælge Løvbjerg.
Rødder til 1930’erne
Kæden har cirka 800 ansatte og 14 butikker.
Supermarkedet har rødder tilbage til 1930’erne, hvor købmand Christian Løvbjerg opfører en købmandsbutik syd for Horsens.
Løvbjerg er i dag Danmarks største familieejede supermarkedskæde