Lantmännen Unibake vil fordoble omsætning i Japan
Brødkoncernens produkter skal markedsføres i 30.000 forretninger i Japan og forventningen er at fordoble omsætningen inden for de næste to til tre år.
Nichrei Foods har ambitiøse planer for Lantmännen Unibakes frostbrødskoncept og forventer at kunne fordoble omsætningen inden for de næste to til tre år.
Aftalen med Nichirei Foods betyder, at Lantmännen Unibakes produkter fremover vil blive markedsført gennem Nichirei Foods’ netværk, som servicerer mere end 30.000 forretninger og blandt andet omfatter de største internationale convenience store-kæder.
Japansk puls
- Det er det bedst tænkelige næste skridt for os i Japan. Vi får adgang til langt bredere og stærkere kundepotentiale, end vi selv kunne opdyrke, og vores nye partner har i den grad fingeren på den japanske puls. Vi får glæde af deres meget stærke markedsførings- og distributionskompetencer i både Japan og andre dele af Asien, fortæller koncerndirektør i Lantmännen Unibake Bent Pultz Larsen.
I Korea har Lantmännen Unibake solgt sit koreanske salgsselskab til den lokale ledergruppe, som vil drive virksomheden videre som eneforhandler af Lantmännen Unibakes produkter.
En aftale som Bent Pultz Larsen beskriver som et ideelt setup for begge parter.
Stærkere i Asien
Lantmännen Unibakes beslutning om fremover at fokusere på sine markeder i Europa og Nordamerika er ifølge Bent Pultz Larsen ikke udtryk for at brødproducenten er på vej ud af det asiatiske marked.
- Vi har vurderet, at det var tid til at tage det næste skridt i udviklingen af vores aktiviteter i Asien, og med vores nye setup i Japan og Korea står vi nu endnu stærkere, forklarer Bent Pultz Larsen, der er glad for de erfaringer, Lantmännen Unibake har gjort sig i de to lande.
For eksempel har de japanske kunders meget strenge krav til fødevaresikkerhed været med til højne fødevaresikkerhed på bagerierne.