Fødevarefirmaer møder hinanden i Århus
120 deltagere med interesse indenfor innovation og fødevarer kom i løbet af en eftermiddag ansigt til ansigt ned en lang række potentielle samarbejdspartnere.
Formålet er at skabe nye netværk inden for landbrugs- og fødevareinnovation.
Agro Food Park har som målsætning, at Østjylland skal være blandt verdens fem fremmeste fødevare- og landbrugsklynger i 2020.
Den veldokumenterede idé
Poul Agger har for nylig solgt virksomheden Naturli’ Foods, der laver vegetabilske mælkealternativer.
Men iværksættergenet er intakt og han ledte til speednetworkingen efter bæredygtige, nyskabende og skæve ideer, som han kan understøtte som investor eller bestyrelsesmedlem.
- Den gode idé er den, der er veldokumenteret, men måske 5-10 år forud for sin tid. Jeg trækker på mine egne iværksættererfaringer for at spotte de gode ideer, sagde Poul Agger, der forlod arrangementet med en stak visitkort og mange gode ideer at tænke over.
- Jeg håbede på at få seks interessante kontakter, men blev positivt overrasket. Jeg er stødt på cirka 15 interessante og realistiske projekter, som jeg alle kan se godt potentiale i, så det har været en meget udbytterig dag for mig, konkluderede Poul Agger.
Masser af nytænkning
Søren Madsen, leder af Agro Food Parks sekretariat, glædede sig over et vel gennemført arrangement, præget af energi og lyst til at lytte og indgå i nye relationer.
- Der er masser af nytænkning i landbrugs- og fødevarebranchen og stærke netværk kan fremme kommerciel succes med de innovative ideer. Der er derfor brug for at etablere nye varige relationer mellem idemænd og investorer, siger Søren Madsen.