23948sdkhjf

Hans Jensen Engineering vinder stor ordre

Producenten af maskiner til fødevarebranchen skal levere frysetunnel til verdens største rejefarm i Saudi Arabien. Galten-firmaet etablerer også nyt salgskontor i samarbejde med en sheik i Jeddah.
Hans Jensen Engineering satser hårdt på at blive større uden for landets grænser.

Seneste nyt er, at Hans Jensen Engineering har vundet en stor ordre på levering af en frysetunnel med en indfrysnings kapacitet på 5 ton kæmperejer i timen til verdens største rejefarm i Saudi Arabien.

Anlægget skal afskibes inden årsskiftet og være sat i drift i marts 2011.

80 ton kæmperejer i døgnet
Rejefarmen har været kunde hos Hans Jensen Engineering i flere år.

Det specielle ved denne ordre er at hele tunnelens konstruktion skal fremstilles i rustfrit stål af høj teknisk kvalitet.

- Kunden har i forvejen en frysetunnel fra firmaet, som kan fryse 3 ton kæmperejer i timen – med den nye tunnel kommer vi op på at fryse 80 ton kæmperejer i døgnet 6 dage om ugen, udtaler Olaf Møller, der er direktør i Hans Jensen Engineering.

Samarbejde med sheik
Firmaet fra Galten fokuserer kraftigt på markedsføring af firmaets produkter på de mellemøstlige markeder, hvor der ligger store muligheder for firmaets produkter, eftersalg og service inden for fødevareindustrien.

Virksomheden har derfor besluttet at åbne et salgskontor og servicecenter i Jeddah i Saudi Arabien i samarbejde med en lokal sheik familie, som har været en trofast kunde gennem mange år.

- Vore mellemøstlige kunder sætter stor pris på at vi er i lokalområdet og hilser det velkommen, at vi etablerer os i Jeddah, siger Olaf Møller.

Installationer i Iran
Udover Saudi Arabien er Hans Jensen Engineering p.t. også meget optaget af installationer i Iran af foreløbig 4 nye frysetunneller hos en af Irans største fødevarekoncerner.

Firmaet har som følge af de mange aktiviteter i mellemøsten ansat en marketingmedarbejder med arabisk som modersmål og med stor kendskab til arabisk og mellemøstlig forretningskultur.

- Det er vigtigt at virksomheden har fornemmelse for og kendskab til, hvordan man i øvrigt begår sig i mellemøsten. Dette kendskab til området vil med ansættelsen af denne marketingsmedarbejder blive intensiveret og udbygget, udtaler Olaf Møller.

Sideløbende forbedrer og udbygger firmaet også markedsføringen væsentligt i Indien samt på de europæiske markeder for at øge kendskabet til firmaets produkter.

Virksomhedens produkter og ydelser leveres til mere end 20 lande verden over.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064