23948sdkhjf

Svenskere vil udfordre Kohberg og Lantmännen

Svenske Pågen vil ind på det danske brødmarked og bryde Lantmännen- og Kohbergs dominans.
Svenske Pågen vil have en bid af det danske brødmarked.

- Vi vil ind og være et godt tredje alternativ til de to store på det danske marked, siger Lars Bred, der har titel af markedschef og direktør i Pågens danske datterselskab, Pågen A/S til Dansk Handelsblad og fortsætter:

- Jeg tror ikke på, at vi kommer op og bliver lige så store som dem, for der ligger alligevel noget i at være en lokal leverandør, men vil gerne være alternativet. Både set fra kæders og butikkers synspunkt, men så sandelig også fra forbrugernes, siger han.

Vil være et alternativ
Pågens andel af markedet i Danmark er stadig lille, men nu er der udsigt til øget konkurrence.

- Vi er et alternativ, og kommer med noget, der er anderledes, så vi er ikke til det der med et kilo brød til 9,95. Det er ikke vores gebet. Selv i Sverige, hvor vi er markedsleder, er vi heller ikke på det marked. Vi skal selvfølgelig heller ikke prise os ud af markedet, men synes, at det skal være lønsomt for både detaillisterne og dem, der laver brødet, siger Lars Bred til Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078