Cloetta har øget sliksalget
Den svenske chokoladefabrik formåede at øge salget af konfekture med 8% i løbet af regnskabsåret til SEK 914 millioner. Nu ser direktøren frem til julesalget.
- Vores stærke årsresultatet er resultatet af større salg, en positiv reaktion på vores produktlanceringer og større effektivitet i produktionen, siger Cloettas adm. direktør og CEO Curt Petri.
Samtidig blev indtjeningen påvirket negativt af stigende råvareomkostninger trods styrkelse af den svenske krone og prisstigninger.
Glæder sig til julesalget
I fjerde kvartal steg salget af Cloettas produkter med 2% til SEK 185 million (181).
- Vi viste også en forbedring her. Cloettas fjerde kvartal er det svageste i regnskabsåret, fordi forbruget af konfekture normalt er lavere i sommermånederne, siger Curt Petri.
Han glæder sig nu til at gå ind i første kvartal af det nye regnskabsår, for kvartalet omfatter julesalget og er typisk chokoladefabrikkens stærkeste periode.