23948sdkhjf

Leverandørskifte styrker fynsk identitet

Albani på trøjen og i hanerne betyder meget for identiteten hos superligaklubben OB

Skiftet fra Carlsberg til Royal Unibrew-ejede Albani som sponsor og leverandør er vigtig for OB’s identitet. Sådan lyder det fra superligaklubbens direktør. Det skriver Fyens Stiftstidende.

- Aftalen med Albani går hånd i hånd med vores ønske om at samle klubben og byen og vise vores stærke tilknytning til Odense, sagde Ole Bang Nielsen ifølge avisen til pressemødet ovenpå beslutningen.

I 2001 blev Albani skiftet ud hos OB. Carlsberg overtog rollen som sponsor og leverandør. Dermed genvandt bryggeriet deres rolle, da de forleden blev offentliggjort som ny leverandør til OB og Odense Congress Center samt hovedsponsor for fodboldklubben.

- Det har været træls ikke at sponsere OB. Vi synes jo selv, at vi er Fyns stærkeste brand, og det havde været mest nærliggende, at man så hørte sammen med Fyns stærkeste fodboldklub, siger sponsorchef hos Albani, Freddy Larsen, til Fyens Stiftstidende.

Aftalen mellem OB og Royal Unibrew løber frem til 2023.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128