23948sdkhjf

Millionsatsning skal fordoble Rynkebys omsætning i Norden

Rynkebys produkter skal i fremtiden ligge i indkøbskurven hos forbrugere i både Danmark, Sverige, Norge og Finland
Ny strategi skal konsolidere Rynkebys position på de nordiske nærmarkeder og skabe grundlaget for en fordobling af omsætningen i hele Norden over de næste fem år. Første skridt er en svensk tv-kampagne, som har kostet juicefabrikanten en million kroner.

Norge og Finland, hvor juiceforbruget er større pr indbygger end i Danmark og Sverige, skal være nye markeder.

Udvidelse af den danske produktion
Satsningen på større markedsandele vil betyde en omfattende udvidelse af produktionen hos Rynkeby, som i dag dækker ca en femtedel af det nordiske juicemarked.

Hele Rynkebys produktion er i dag samlet på fabrikken i Ringe. Der skal kapaciteten udvides. Det vil den nye strategi, som reducerer antallet af Rynkebys brands fra elleve til to; God Morgen og Rynkeby gøre muligt. Med et mindre antal emballagetyper og varenumre kan der skabes en mere effektiv produktion.

- Vi har været nødt til at se på en forenkling af hele forretningen. Ellers ville de mange mærker gøre produktion og distribution meget kompleks og omkostningstung, siger adm. direktør i Rynkeby Foods, Jørgen Dirksen til dagbladet Børsen.

På trods af en produktionsudvidelse i Ringe vil der ikke være plads til at forsyne de nordiske markeder.

- Det er vores forventning, at vi kan producere en tredjedel af forbruget af juice og saft i Norden i Ringe under det nuværende tag, siger Jørgen Dirksen.

Skærpet konkurrence
Rynkebys nye strategi, som har været undervej over flere år, skal ses i lyset af øget konkurrence fra juice- og saftproducenter fra bl.a. Coca-Cola og Tyskland.

- Vi tror, at der vil ske en øget konsolidering i branchen. Hvis vi ikke er klar til at satse på Norden, som er vores nærmarked, gør vi os sårbare, siger Jørgen Dirksen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063