23948sdkhjf

Toms investerer historisk stort i ny chokoladevækst

Bruger trecifret millionbeløb i Ballerup, Hvidovre og Polen
Chokolade- og slikproducenten bag klassikere som Toms Kæmpe Skildpadde, Guld Barre og Ga-Jol er nu klar til at foretage historisk store investeringer, der skal fremtidssikre konkurrenceevnen og salget af Toms Gruppens produkter.

Det oplyser Toms Gruppen i en pressemeddelelse.

Virksomheden vil de kommende år investere "et større trecifret millionbeløb" i at udvide produktionskapaciteten og sikre en konkurrencedygtig, moderne og sammenhængende forsyningskæde. Toms investerer i produktionsfaciliteterne i Ballerup og Hvidovre, og i Polen udvider man eksisterende aktiviteter og bygger en helt ny fabrik.

- Det er en af de største investeringer i Toms historie, og det bliver afgørende for, at vi kan realisere vores ambitiøse vækststrategi og øge markedsandele både i Danmark, Tyskland og på vores øvrige markeder, konstaterer administrerende direktør Carsten Lyngsø Thomsen.

Ifølge direktøren har Toms Gruppen brug for modernisering samt øget kapacitet og konkurrencekraft, hvis hyggen skal fremtidssikres, og danskerne fortsat skal kunne glæde sig over virksomhedens mange produkter:

- Investeringerne sikrer, vi kan udvide og fortsat modernisere vores produktion, og at vi også har et konkurrencedygtigt vækstfundament, der kan bygges på fremover. Vi har nogle stærke og velkendte brands med mange år på bagen. Dem føler vi en stærk forpligtigelse til at ruste bedst muligt til fremtiden – og det ville jo heller ikke gøre noget, hvis Guld Barre, Chocofant og alle de andre med tiden fik selskab af nye klassikere, siger han.

Mere international
Især de spiritusfyldte chokoladeflasker fra Anthon Berg hitter internationalt, og Toms Gruppen er gradvist blevet en mere international virksomhed med produktion i flere lande og salg på mere end 40 eksportmarkeder. Den udvikling forventer Carsten Lyngsø Thomsen vil fortsætte:

- Vækst kræver investeringer, nytænkning og mod til at gøre tingene anderledes. Det har været en del af Toms’ dna lige siden Victor B. Strand overtog virksomheden i 1942. Derfor gør vi også rigtig meget både på produktsiden, hvor vi konstant arbejder med at videreudvikle vores ikoner, og i forhold til at udtænke nye koncepter og retninger. Blandt andet i vores markedsføring, hvor vi skruer op for sponsorater og satser målrettet på at revitalisere vores tyske premiumbrands Hachez og Feodora, siger Carsten Lyngsø Thomsen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141