23948sdkhjf

Landsdækkende salg skal hjælpe Thisted Bryghus

På den årlige generalforsamling hos Thisted Bryghus viste, at der trods røde tal på bundlinjen er fremgang at spore hos bryggeriet.
Færre og færre knapper en Thy Pilsner op, når de vil slukke øltørsten.

Det kom frem på Thisted Bryghus’ generalforsamling. Til gengæld var salget af bryghusets specialøl med til at trække i den rigtige retning.

Regnskabet var bedre end sidste års store underskud, som var på 2,2 mio. kr. Forbedringen skete ifølge direktør Aage Svenningsen særligt i de sidste måneder af regnskabsåret. Det skriver Nordjyske.dk.

Arbejder på en landsdækkende aftale
Forbedringen tilskriver bestyrelsen den strategi, som blev lanceret ved generalforsamlingen for et år siden.

Salget skal blandt andet forbedres på landsplan. Til opgaven er hyret seks sælgere, som blandt andet har til opgave at sikre en aftale med en landsdækkende dagligvarekæde.

Udgifterne til at få øl og mineralvand fra det nordvestjyske bryghus ud i butikkerne er også skåret ned ved at indgå aftaler med eksterne distributører.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.366