DLF i tæt samarbejde med fødevaremesse
Fødevaremessen Foodexpo 2012 kan se frem til øget opmærksomhed fra alle de store danske dagligvareproducenter efter aftale med DLF
- Det har været et ønske fra leverandørkredsen, at vi fra foreningens siden vælger én dansk fødevaremesse og styrker den. Med en mere koncentreret fokus på én messe kan vi øge indsatsen og opbakningen, som vil give en mere attraktiv og interessant fødevaremesse, hvor kunder og medlemmer kan nå hinanden mere effektivt, siger DLF's direktør, Niels Jensen, og fortsætter:
- Vi har haft en rigtig konstruktiv dialog med MCH om et nyt koncept for Foodexpo. Ved at vi forpligter os til at satse på Foodexpo, har vi også fået gode muligheder for at sætte vores præg på, hvordan den skal udformes. MCH har lyttet og fornemmet behov og ønsker fra leverandørerne og grossisterne.
Glade grossister
Det nye koncept er blevet til i et tæt samarbejde mellem DLF, grossisterne og MCH. Målet er at samle alle fødevareleverandører og grossister om Foodexpo.
Fra grossisternes side er der glæde ved, at DLF målrettet bakker op om Foodexpo. Søren Berthelsen, Markedsdirektør hos Dansk Cater A/S, forventer, at Foodexpo vil tiltrække rigtig mange udstillere, kunder og gæster og være et centrum for branchen:
- Det er vigtigt, at vi ikke presser kunderne til udlandet for at se fødevarer, når vi selv kan og har fantastiske producenter med kvalitetsvarer. Samtidig udstråler konceptet ensartet kvalitet. Det er ikke størrelsen, men kvaliteten der har fokus – sammen med faglighed og inspiration. Messen bliver helt sikkert ”mødestedet” for madfanatikere som os selv, og hallen kommer til at summe af liv. Med de meldinger vi får, bliver det en stærk messe, siger han.
Sidste år var der 363 udstillere på Foodexpo og 24.000 besøgende.