Parløb med udvalgte kunder
Tulip Food Company arbejder hårdt på at reducere kompleksiteten i selskabet. En del af strategien bliver at indgå flere partnerskaber med udvalgte kunder frem mod år 2020.
Tulip har i den senere tid arbejdet på at reducere kompleksiteten i virksomheden for at få en mere strømlinet og enkel værdikæde. Og det arbejde har resulteret i en større oprydning blandt kunderne.
- Vi har fået et overblik over, hvad der skaber værdi for os og for den enkelte kunde. Der er kunder, som vi meget gerne vil arbejde sammen med, og så er der kunder, hvor vi stiller os tvivlende over for værdien af dem, så vi har trukket os fra en del kundeforhold, fortæller salgsdirektøren til avisen.
Den nye salgsstrategi kræver også tæt parløb internt med virksomhedens marketingafdeling. Rene M. Olsen understreger, at det er vigtigt at tænke hele værdikæden ind i virksomheden:
- Vi skal også tænke supply chain ind i vores del af forretningen, og vi bidrager i langt højere grad til produktudviklingen end tidligere ved at samle data ind hos kunderne, siger Rene M. Olsen afsluttende.