Små lokale producenter på Tema
Tiden er global, men de lokale fødevarer oplever en stigende interesse hos danskerne. Derfor er der i år fokus på de lokale produkter og specialvarer fra Norden, når fødevaremessen Tema går løs i Bella Center fra den 27. februar til den 2. marts.
En af de udstillere som repræsenterer den nordiske madkultur på TEMA 2011 er virksomheden 360° Nord.
360° Nord er en sammenslutning af lokale fødevareproducenter, specialbutikker og restauranter, der arbejder for at øge udbuddet af lokalt producerede og bæredygtige fødevarer.
Stor interesse for nordiske råvarer
Siden starten i november 2010 har 360° Nord fungeret som bindeled mellem de små leverandører og butikkerne, og de har oplevet stor interesse for deres fokus på nordiske råvarer af særlig høj kvalitet.
På fødevaremessen vil 360° Nord have en cirkelrund stand på 250 m2, hvor 15 forskellige fødevareproducenter vil promovere egnsspecialiteter fra Danmark og Sverige – samt tilberedningsmetoder. De 15 producenter repræsenterer bl.a. de små destillerier, de økologiske gårde og det økologiske havbrug.
Bred vifte af udstillere og produkter
TEMA 2011 kommer dog ikke kun til at fokusere på de lokale nordiske råvarer. Der vil som sædvanlig være en bred vifte af både udstillere og produkter på messen.
- TEMA 2011 favner bredt og søger at imødekomme hele den professionelle madbranche, som jo består af alt fra kantiner og hospitaler til fastfood-catering og eksklusive restauranter, fortæller udstillingschef Bo Rasmussen og fortsætter:
- Det betyder, at vi både viser grossisternes mere ”mainstream” udbud samtidig med, at vi gerne vil inspirere og give vore besøgende nyt input – eksempelvis igennem den nordiske trend, der viser den overraskende mangfoldighed og kvalitet af produkter, vi kan præstere på egne breddegrader, slutter Bo Rasmussen.