Easyfood forbedrer rekorden
Brødproducenten Easyfood kommer ud af 2010 med et overskud på 7,6 millioner. Samtidig har selskabet store forventninger om ny vækst i 2011 – ikke mindst på eksportmarkedet.
- Vi kan se, at vores forretningsmodel nu fungerer optimalt. Vi vil være i stand til hele tiden at udvikle nye produkter i tæt samarbejde med vores kunder. Det betyder, at vi skal være meget omstillingsparate uden på noget tidspunkt at gå på kompromis med den håndværksmæssige kvalitet. Det lykkes nu til fulde, siger en glad Flemming Paasch, adm. direktør i Easyfood.
Satsning giver forspring
Han mener, at firmaets satsning på brugerdreven innovation igen viser sig som en god investering:
- Både vores partnere og vores egne medarbejdere har nu stor indsigt i at undersøge, hvad det er folk gerne vil have inden for convenience- og brødprodukter – og det har givet os et stort forspring i forhold til konkurrenterne, tilføjer direktøren.
Større eksportfokus i 2011
Fremgangen på det hjemlige marked efterlader store muligheder i udlandet. Det er også her Flemming Paasch forventer, at firmaet får et stort gennembrud i 2011:
- Da finanskrisen satte ind, lukkede store dele af det udenlandske marked ned for nye tiltag og produkter. Men vi fornemmer nu igen vilje til at prøve nye ting og gå andre veje, og det er vi sikre på at kunne omsætte til nye ordre i løbet af 2011, afslutter Flemming Paasch.