Arla går i sort
Som led i Arla´s nye klimastrategi samarbejder mejerigiganten med WWF Verdensnaturfonden om Earth Hour kampagnen, som opfordrer alle til at slukke lyset en time d. 26. marts.
Initiativet er led i Arla’s klimastrategi:
- For 3 år siden etablerede Arla Foods en gennemgribende klimamålsætning, der frem til år 2020 skal nedbringe virksomhedens CO2-udslip med 25 procent. Mælk er fast inventar på danskernes morgenbord, og på den måde kan vi sprede budskabet og opfordre til, at man også derhjemme tager ansvar for klimaet, siger Charlotte Hollesen, Senior brand manager hos Arla Foods.
Arla i Sverige har deltaget før
Bag Earth Hour står WWF Verdensnaturfonden, som med kampagnen vil minde befolkningen om klimaproblemer og lægge pres på beslutningstagere:
- Vi er utrolig glade for, at Arla støtter op om Earth Hour ved at lade mælken gå i sort. Det sender et stærkt signal til politikerne, når NGO’er, virksomheder og den almindelige forbruger samstemmende går ud med et budskab om, at der må handles. Klimaproblemet kan ikke lægges nederst i bunken, siger Gitte Seeberg, generalsekretær for WWF Verdensnaturfonden.
Det er første gang, at danske mælkekartoner går i sort, men i Sverige har Arla de sidste to år opfordret forbrugerne til at deltage i Earth Hour med sorte kartoner.