Fremgang over hele linjen i REMA 1000
Flere butikker, større omsætning og overskud kendetegnede udviklingen for REMA 1000 i 2010.
Detailomsætningen steg derimod med 12,8 % fra 5,45 mia. kr. i 2009 til 6,15 mia. kr. sidste år.
Resultatet af primær drift var 96,7 mio. kr. i 2010, en stigning på 153 % i forhold til de 38,4 mio. kr. i 2009.
Ledelsen betegner da også resultatet ”rigtig godt” og giver medarbejderne æren for succesen:
- Jeg må igen pege på vores medarbejdere som kilden til succes. I hele organisationen, både i butikkerne og i baglandet er der en speciel REMA-kultur. Franchisekonceptet med en selvstændig købmand i hver enkelt butik betyder ekstra engagement og nærhed i forhold til kunder og medarbejdere. Jeg er stolt af at kunne stå i spidsen for så engageret et fællesskab, siger Henrik Burkal, adm. dir. i REMA 1000 og Reitan Distribution.
Større omsætning og flere butikker i 2011
Kæden åbnede i 2010 i alt 18 nye butikker og afsluttede året med 199 af slagsen. I januar 2011 rundede REMA 1000 så butik nr. 200 i Danmark og forventer 15 yderligere butiksåbninger i årets løb.
Forventningen til 2011 er samtidig en positiv udvikling i detailomsætning og koncernens samlede indtjening. Samtidig forventer ledelsen, at det associerede selskab Reitan Distribution vil bidrage med et positiv resultat før skat, hvor det i 2010 havde et underskud på 6 mio. kr.
Endeligt er der planer om at intensivere indkøbssamarbejdet med REMA 1000 i Norge og EDEKA i Tyskland, særligt indenfor udviklingen af Private Label produkter.