23948sdkhjf

Fødevarebranchen får igen lov til at åbne Food Festival

Arrangørerne regner med op imod 1.500 branchefolk, før alle andre lukkes ind
Igen i år har den aarhusianske Food Festival inviteret fødevarebranchen på en snigpremiere, før madfestivalen åbner for det almindelige publikum i morgen.

Tanken er, at branchefolket fredag formiddag kan mødes og dyrke netværk og indgå aftaler i fred og ro, inden det for alvor går løs med weekendens stort anlagte festival.

Food Festival har planlagt over 30 særskilte branchearrangementer, og arrangørerne regner med, at op imod 1.500 personer fra den danske fødevarebranche dukker op for at være med.

- De seneste år har vist os, at de uformelle rammer gør, at man kan gå efter lige præcis de behov, man selv har. Branchen er der, så det er kun op til vores branchegæster at udnytte hele platformen. Der er i hvert fald rig mulighed for at komme hjem med masser af flueben på opgaveblokken, siger festivalchef Anna Lund.

En af de virksomheder, der kommer, er den danske whiskey-producent Fary Lochan. Morten A. Jørgensen, der er CEO for Fary Lochan, har allerede en lang række fredagsmøder i bogen, og han ser frem til at holde møder med en række indkøbere fra ind- og udland.

- Det giver os en unik mulighed for at møde en masse forretningsforbindelser, som kan være med til at skabe øget vækst i vores virksomhed. Derfor er vi med på Food Festival, siger Morten A. Jørgensen.

Også den nyetablerede virksomhed Fairdig, som laver økologiske og plantebaserede færdigretter, ser frem til at blive en del af Food Festivals brancheaktiviteter.

- Jeg glæder mig specielt til at få en masse sparring fra de kokke, der er på festivalen, så jeg kan få inspiration til, hvordan mit sortiment skal udvikle sig i fremtiden, siger Lise-Lotte Callesøe York, der er en af stifterne af Fairdig.

Deltagerne på årets Food Festival kan blandt andet gå på opdagelse i et helt nyt område kaldet InnoFood@FoodFestival. Her viser otte nyetablerede fødevarevirksomheder deres projekter frem. Fælles for virksomhederne er, at de er støttet gennem Innovationsfonden eller Future Food Innovation.

Virksomhederne vil ikke mindst bruge Food Festival som en platform til at lave forbrugertest på deres produkter.

Sidste år havde festivalen ifølge arrangørerne over 31.000 besøgende.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.409