23948sdkhjf

Vestfyen i minus vil ind på flere caféer

Bryggeriet vil også give Jolly Cola et løft
Bryggeriet Vestfyen er klar med regnskabet for 2017/18, og det er med dyk på både omsætningen og bundlinjen.

Nettoomsætningen er faldet fra 194 til 187 millioner kroner, mens resultatet før skat blev et minus på 1,9 millioner kroner. Året før var der et overskud på 1,8 millioner.

Ifølge ledelsens beretning hænger nedturen ikke mindst sammen med, at ølmarkedet fortsat er præget af en usædvanligt hård priskonkurrence. Det har for bryggeriet betydet en nedgang i salget af private label-øl og Vestfyens-øl ved grænsen. Heller ikke salget til Kina har levet op til forventningerne.

I bestræbelserne på igen at komme op i gear har virksomheden i regnskabsårets løb investeret for knap 19 millioner kroner - blandt andet i en "mærkbar forstærkning af organisationen med en række ansættelser".

Det er ifølge ledelsen ansættelser, som betyder, at Bryggeriet Vestfyen går ind i regnskabsåret 2018/19 med ambition om, at bryggeriets brands bliver en større del af sortimentet i både danske supermarkeder og ikke mindst det attraktive café- og restaurantmilljø

Mere synlig Jolly Cola
Der er også lavet en helt ny strategi på eksportområdet, lige som Vestfyen har besluttet at foretage større investeringer, der vil opgradere og modernisere produktionsudstyret.

Med til investeringerne i det forgangne regnskabsår hører desuden, at Vestfyen i september købte det konkursramte Indslev Bryggeri.

Produkterne fra Vestfyens Bryggeri omfatter det danske colabrand Jolly Cola. En ny kommunikationsstrategi træder i kraft i begyndelsen af det nye år, hvor "danskerne vil opleve brandet mere synligt i dagligdagen", hedder det i årsrapporten.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078