23948sdkhjf

Atria vil have sin bid af foodservice-markedet

Efter godt et år i jobbet som administrerende direktør hos Atria Danmark, der blandt andet står bag pålægsbrandet 3-Stjernet, har Svend Borch Hansen stategien klar for fremtiden.

Og her er foodservice et nyt forretningsområde, som Atria nu kigger aktivt ind i, skriver Horsens Folkeblad.

- Forbrugerne flytter sig, og vi kan se, at en stor del af det salg, der tidligere gik til madpakker, nu overgår til kantine- og frokostordninger i virksomheder og på skoler. Her ønsker vi også at få en del af kagen. Vi skal lære markedet endnu bedre at kende og opbygge en ny markedsposition her, siger Svend Borch Hansen til avisen.

Andre dele af strategien handler om, at klassikere som salami, kødpølse og røget medister skal suppleres med plantebaserede alternativer, "for vi ved godt, at plantebaserede produkter vinder frem lige nu i køledisken", som direktøren formulerer det.

Han nævner også i Horsens Folkeblad, at selv om det er svært at emballere uden plastic, så har Atria fokus på at gøre sin emballage mere bæredygtig og er på vej i den retning.

Atria Danmark har cirka 160 ansatte fordelt på to fabrikker i Horsens samt hos Aalbæk Specialiteters fabrik i Farre.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109