Fiskefabriks navneændring markeret ved royalt besøg
Royal Danish Seafood bliver til Royal Danish Fish. Samtidig skiftes logoet, virksomheden får nyt ansigt udadtil og et gammelt produkt relanceres.
Navneændringen fra Royal Danish Seafood til Royal Danish Fish giver et mere præcist billede af virksomhedens fokusområde, da størstedelen af produktionen handler om opdrættede fisk.
Certificering offentliggjort
Netop på opdrætsfronten har Royal Danish Fish høstet en imponerende udmærkelse. Kronprinsessen kunne nemlig også offentliggøre, at virksomhedens opdrætsanlæg, som det første i verden, er blevet certificeret efter Sustainable Eel Standard – en ny prestigefyldt europæisk standard for bæredygtig produktion af ål. Udmærkelsen skete den 19. maj ved en event på Fishmongers’ Hall i London.
For virksomheden er de to begivenheder er kædet nøje sammen. Det nye navn og logo signalerer bæredygtighed, miljø og trivsel – både lokalt og globalt.
- Certificeringen er en milepæl for os. En kulmination på et langt og målrettet arbejde. Derfor ønsker vi et navn og logo, som signalerer de værdier vi står for. Vi er utrolig spændte på reaktionen på det nye logo og firmanavn. At det netop blev Kronprinsesse Mary, som stod for afsløringen, viser naturligvis, hvor vigtig Kronprinsessens besøg er for vores virksomhed, siger adm. direktør Mogens Mathiasen.
Relancering af Kabayaki
En tredje nyhed på virksomheden er relanceringen af det japanske fiskeprodukt kabayaki, som oprindeligt var årsagen til, at et af selskaberne i Royal Danish Seafood Group blev etableret i Hanstholm i 1997. Formålet var dengang at producere kabayaki til Østen og Europa, hvilket dog hurtigt stoppede på grund af den daværende økonomiske situation i Japan.
- Det japanske marked efterspørger igen både høj kvalitet og certificerede råvarer, og nu har vi begge dele og relancerer derfor den kendte japanske spise kabayaki, som er ål marineret på en bestemt måde i soja-sauce, siger Mogens Mathiasen.