23948sdkhjf

Urtekram og Kohberg har en plan Ø

I samarbejde med Kohberg satser Urtekram nu på en storstilet kampagne, der skal få familien Danmark til at lægge flere økologiske fødevarer i indkøbskurven.
Kampagnen ’Plan Ø’ støttes af Kvalitetsfødevareordningen og bygger på budskabet: Nem mad kan også være økologisk.

- Afsætningen af økologiske fødevareprodukter er steget betydeligt de senere år. Men det er fortsat en udfordring at få de økologiske fødevarer ned i indkøbskurven hos den almindelige forbruger – nemlig den travle familiemor, der tror, at økologisk mad skal være hjemmelavet fra bunden. Kampagnen sætter fokus på, at nem mad også kan være økologisk. Urtekram satser mere og mere på convenience-produkter og på at gøre økologi nemt – og det er det, vi skal ud og fortælle forbrugerne med kampagnen, siger marketingschef hos Urtekram, Line Holmen.

Butikskampagne og sociale medier
Plan Ø handler først og fremmest om at hjælpe forbrugerne med at integrere økologiske fødevarer i hverdagens madlavning. Det sker blandt andet gennem en omfattende butikskampagne med opskrifter på nem økologisk hverdagsmad og et facebook-baseret initiativ, hvor 5 familier har fået mulighed for at tilberede gratis økologisk mad i 4 uger mod, at de deler deres oplevelser.

- Vi har ønsket en kampagne, der både har kant og substans, og som samtidig får den almindelige forbruger i tale, siger Line Holmen.

Kampagnen er i fuld gang, og flere planlagte markedsførings tiltag er på vej. Blandt andet kommer Urtekram på gaden med en række samplings i forskellige byer om få uger. Bag kampagnens strategiske og kreative koncept står reklamebureauet envision.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.06