Dagligvarebutikker bombarderer kunder med reklamer
Tilbudsaviserne bliver stadig tykkere, og intet tyder på, at markedet har nået et mætningspunkt endnu.
Det konstaterer Claus Nykjær, direktør i iCoCo, tidligere Gordios Insight, der holder øje med udviklingen af tilbudsaviser.
- Intet er gået i den retning, man spåede om, at mængden af tilbudsaviser ville stoppe på et tidspunkt, fordi forbrugerne ikke kan klare mere. Der kommer tværtimod mere og mere. Tendensen er klar: Der kommer flere sider med tilbud i danskernes brevkasser, siger han til Dansk Handelsblad.
Discountkæder mest aggressive
Claus Nykjær fremlagde forleden i brancheorganisationen Dagligvareleverandørerne tal for, hvor hurtigt udviklingen bevæger sig.
Her kunne han konstatere, at det især var en bestemt type af butikker, som skruer op for bombardementet af tilbud.
- I øjeblikket tager discountkæderne kundestrøm, de markedsfører sig hårdere, og de er blevet mere prisattraktive, siger Claus Nykjær.