23948sdkhjf

Nye, hemmelige nicher gavner Himmerlandskød

Når himmerlandske Himmerlandskød i 2019 satte en ny markant rekord på indtjeningen, skyldes det ikke kun, at antallet af slagtninger steg med 4%. Også flinke forbrugere og nogle hemmelige nicher har spillet ind.

Himmerlandskøds driftsresultat er forbedret med 13,6 millioner i forhold til 2018, og det er ifølge direktør Lars Andersen sket til trods for en øget konkurrence fra udenlandske produkter og vigende priser til de danske detailkæder.

- Der kommer oksekød til Danmark alle steder fra, især fra Sydamerika, Holland og Irland. Men forbrugerne er heldigvis flinke til at efterspørge dansk kød, siger direktøren.

- Og så har vi fået et par nye nichemarkeder i Europa, men dem vil jeg ikke fortælle mere om, siger han med henvisning til, at konkurrenterne ikke behøver at vide noget om dé muligheder.

Den stærkt forbedrede bundlinje hænger ifølge køddirektøren også sammen med en stram styring af omkostningerne. Desuden kunne Himmerlandskød i 2019 for alvor udnytte de synergieffekter, der blev mulige ved fusionen af koncernens fire selskaber i 2018 - A/S Hjalmar Nielsen/Aalestrup Eksportslagteri, Nordic Beef Hadsund, Kjellerup Eksportslagteri og Himmerlandskød.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094