23948sdkhjf

Relancering: Lovemade stiler mod bedste år nogensinde

Babymadsproducenten Lovemade med den københavnske iværksætter Silvia Wulff i spidsen har sat kursen mod sit hidtil bedste år på en række parametre siden stiftelsen i 2010.

Hun har for nylig relanceret produktsorimentet og skiftet producent, så Lovemade-produkterne nu bliver lavet hos en stor babymadsproducent i Frankrig. De er hidtil blevet lavet hos Orkla Foods i Sverige, hvor tekniske problemer i første halvår af 2019 gav Lovemade store problemer, fordi fabrikken ikke kunne levere i flere måneder i træk.

Silvia Wulff forventer, at omsætningen i 2020 kommer til at være højere end nogensinde. På bundlinjen regner hun dog kun med et lille plus, da der i forbindelse med relanceringen er foretaget større investeringer, som påvirker resultatet for 2020.

Under alle omstændigheder fremhæver hun, at Lovemade nu for alvor er gearet til fremtiden, også på nye eksportmarkeder.

- Vi forventer, at vi allerede i år får hul på nye markeder, siger Silvia Wulff til Food Supply, uden at ville komme nærmere ind på hvor.

Forbedret smag og konsistens

I forvejen er Lovemades babymad at finde på hylderne i cirka 1.500 butikker i Danmark, Norge, Finland og Sverige, blandt andet hos Rema 1000 i både Danmark og Norge.

Relanceringen handler ikke kun om emballage, logo og hjemmeside, men også om selve babymaden. Den er blevet optimeret hvad angår både smag og konsistens, med kokkene Nikolaj Kirk og Mikkel Maarbjerg som bagmænd. De er også medejere af virksomheden, der desuden har en svensk investor og den i Shanghai bosiddende Sune Terp-Nielsen med i ejerkredsen.

Sidstnævnte, der til dagligt står for den danske familieejede produktions- og handelsvirksomhed Abenas aktiviteter i Asien, er i 2020 blevet bestyrelsesformand i Lovemade.

35 ton i nyt design

- Den første produktion i Frankrig blev produceret i juli - 35 ton, hvoraf en del allerede er på hylderne i Danmark. Rema 1000 i Norge følger efter i uge 38, nævner Silvia Wulff.

Med på holdet har hun nu også sin første fuldtidsansatte, en projektleder, som skal være med til at styrke den daglige drift.

Designet af de relancerede Lovemade-produkter er blevet håndteret af det internationale designbureau Pearlfisher, som blandt andet har skabt nyt liv på emballagen, der er formet som en lille skål.

- Formålet er at bidrage til barnets motoriske og sensoriske udvikling. Måltiderne har stuktur og skal spises med ske, hvor markedet ellers er domineret af gennempurerede måltider i klemmepose, nævner Silvia Wulff.

Lovemade har syv varianter babymad i sortimentet og er i fuld gang med yderligere produktudvikling.

Da Silvia Wulff stiftede Lovemade i 2010 handlede det om frosset babymad. Det slog dog aldrig rigtig an, så i 2014 sadlede hun om og udviklede en helt ny, frostfri produktlinje, der betød, at Lovemade skiftede fra frysedisken til babymadshylden i 2016.

Trods produktionsstoppet i 2019 kom Lovemade ud af året med et overskud før skat på godt 60.000 kroner, hvor der året før var et minus på 530.000. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079