23948sdkhjf

Nu vil Thisted Bryghus tjene penge

Tre sælgere er sagt op, der er styr på afgifterne og produkterne vinder indpas i landets supermarkedskæder, lyder budskabet.
Med et samlet minus på cirka seks millioner kroner for de seneste fem regnskabsår, kan man ikke beskylde Thisted Bryghus for at sprøjte penge ud i samme strøm som øl.

Men nu vejrer administrerende direktør Aage Svenningsen morgenluft på baggrund af flere forskellige faktorer.

For det første har bryghuset afskediget tre sælgere, hvis lønudgifter man fremover sparer. For det andet er der nu styr på afgifterne på engangsflasker, så priserne er sat op derefter.

Ny aftale i Tyskland
Og for det tredje er det lykkes at få hul igennem til landets butikskæder, som har fået øjnene op for kvaliteten ved produkterne fra Thisted Bryghus.

- Vi er nu kommet ind i alle landets kæder. Da vi startede med at forhandle med dem var det et spørgsmål om, hvorvidt vi i det hele taget skulle handle sammen. I dag er det et spørgsmål om, hvordan vi skal handle sammen, siger Aage Svenningsen til Nordjyske.

Strategien for fremtiden baserer sig på ”tre ben” i form af lokale produkter, økologi og specialøl.

- Det er det, kunderne efterspørger. Vores specialøl, der sælges til mellem 20 og 22 kroner i butikkerne, er den primære vare, vi vil bygge på fremover, siger Aage Svenningsen, som netop har lavet en aftale Fleggaards butikker i Tyskland, som fremover vil forhandle udvalgte specialøl fra Thisted.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094