Kraft Foods: Business as usual trods nyt navn
Opsplitningen af selskabet og det efterfølgende navneskifte får ingen betydningen for kunderne, forsikrer fødevarekoncernens danske direktør.
- Kraft Foods går spændende tider i møde, og vi har klare ambitioner om at opnå endnu stærkere vækst i vores kategorier. Det nye navn giver os en reel vitaminindsprøjtning og reflekterer både de fantastiske produkter, vi repræsenterer, samt vores internationale natur, siger Anders Kjekstad, der direktør for Kraft Foods Danmark til Food Supply.
Mondelēz International vil bestå af det nuværende Kraft Foods Europe og Developing Markets-divisionerne samt den nordamerikanske snack- og konfektureforretning. 75 procent af omsætningen kommer fra snacks, mens ikke-snack delen af porteføljen hovedsageligt vil bestå af kaffe og drikke i pulverform.
Læs også: Det skal Kraft Foods’ nye snackfirma hedde
Det tilbageværende Kraft Foods vil bestå af det nuværende amerikanske sortiment af drikkevare-, ost- og convenienceretter så som Kraft makaroni, Oscar Mayer kødprodukter, Maxwell House kaffe, Capri Sun drikkevarer, Jell-O desserter og Miracle Whip salatdressing.
Samlet set skal kunderne hos Kraft Foods dog ikke frygte, at hverken opsplitningen eller navneskiftet kommer til at medføre forvirring eller ændringer.
- En vigtig pointe er, at for vores kunder vil det være ”business as usual” både før og efter januar 2013, men med en ny spændende og klar identitet, forsikrer Anders Kjekstad.
Kernemærkerne i Mondelēz International omfatter blandt andet LU og Oreo-kiks, Cadbury og Milka chokolade, Jacobs kaffee samt Tang drikke i pulverform.