Good Food Group åbner op i Kina
Fødevarekoncernen har fra 1. april valgt at gøre brug af DI’s kontor i Xuzhou for at styrke aktiviteterne i Kina.
Fremadrettet ser Good Food Group dog også Kina, som et potentielt marked for salg, grundet den store vækst i landet og det øgede fokus på fødevaresikkerhed.
Koncernindkøbsdirektør Morten Blenker begrunder Good Food Groups beslutning om at få en lokal medarbejder i Kina:
- Kina har en meget stor landbrugsproduktion, og vi indkøber allerede en lang række produkter i landet. Ved selv at være til stede, kan vi få bedre ”market knowledge” og derved reagere hurtigt på ændringer i udbuddet. Tilmed giver det os muligheden for at gå direkte til producenterne og derved undgå fordyrende mellemled.
Skal kun fokusere på forretningen
Good Food Group hørte første gang om ”Own Man In China”-konceptet på et DI foredrag omkring indkøb i Kina i september 2011 og efter et møde med DI i december måned blev det besluttet, at man ville gøre brug af konceptet.
I slutningen af februar blev der skrevet kontrakt med en lokal medarbejder, Tim Yang, med opstart 1. april. Koncernindkøbsdirektør Morten Blenker uddyber Good Food Groups valg om at gøre brug af DI i Kina:
- DI’s ’Own Man In China’-koncept giver os muligheden for at komme særdeles hurtigt igang med Kina, desuden skal vi kun fokusere på vores forretning, mens DI tager sig af kontorfaciliteter, administration, regnskab mv. Desuden bliver vores medarbejder en del af et kontorfællesskab fremfor at sidde alene på et kontor, og DI’s danske chefer giver os mulighed for hele tiden at have kontrol med vores aktiviteter i Kina og vores medarbejders trivsel.
Få mere at vide om, hvordan DI kan hjælpe din virksomhed ind på det kinesiske marked, kontakt:
Managing Director Glen Mikkelsen, +86-139 17 78 40 76 (e-mail: glmi@diab.cn), eller
Operations Manager (Xuzhou) Peter Tabor, +86-138 16 33 20 57 (e-mail:peta@diab.cn).