Carlsberg lancerer Tuborg i Kina
Som et led i en samlet foryngelsesstrategi lancerer Carlsberg Group nu for første gang Tuborg i Kina.
Fra dags dato har Carlsberg Group lanceret Tuborg i en glasflaske, der samtidig bliver den første i landet med pull-off kapsel.
Tuborg bliver dermed det fjerde top 10-ølmærke, som Carlsberg Group lancerer i Kina efter Carlsberg, Guinness og Corona.
Led i charmeoffensiv
Carlsberg Group – der er involveret som hele eller delvise ejere af 40 bryggerier i Kina med 14.000 ansatte – råder også over mærker som Carlsberg Chill, Carlsberg Light, Guinness, Kronenbourg 1664, Dali og Wusu, hvor man officielt indtrådte for første gang i 1978.
Lanceringen af Tuborg i Kina er et led i en større foryngelseskampagne, som tidligere på året medførte relanceringer i Indien og Rusland, hvor Tuborg er et stort hit.
I alt forventer Carlsberg at relancere Tuborg på 13 forskellige markeder i løbet af 2012 og endnu flere det kommende år.