Schulstad vil udvide enorm brødsucces
Brødproducenten Schulstad sælger årligt over 10 millioner rugbrød i sin såkaldte Signaturbrøds-serie - og nu skal succesen udvides til også at omfatte lyst brød.
Schulstad har således netop lanceret et signaturbrød bagt på hvede og surdej, et brød udviklet i samarbejde med Restaurant Gilleleje Havn og ejer Annette Bülow Sørensen, som også stod bag det første Signatur-rugbrød i 2018.
Siden fulgte et signaturbrød lavet i samarbejde med Bryghuset Møn og senest bornholmerrugbrødet Sol over Gudhjem.
- Alene Gilleleje Havn-brødet solgte vi sidste år seks millioner af, og det er dermed det næstmest solgte brød i Danmark, kun overgået af vores Det Gode Solsikke, fortalte Pernille Bang-Löwgren til Food Supply i maj.
- Det er ret vildt, og med disse premiumbrød har vi tilsyneladende ramt et uopfyldt behov i markedet. Succesen betyder, at signaturbrød er noget, vi i høj grad vil satse mere på. Der er flere på vej, og det næste kommer til efteråret, uden at jeg vil løfte sløret mere endnu, tilføjede hun.
Nu er sløret så løftet i butikkerne med det første lyse signaturbrød.